Jak zaaranżować bar na weselu?

środa, 24 sierpnia 2016
Jedno wiem na pewno, bar był niekwestionowanym hitem mojego wesela i ustawiały się do niego kolejki. Wbrew pozorom, na jego zaaranżowanie, mimo wynajęcia profesjonalnego barmana, nie wydaliśmy majątku, a na pewno odegrał on ważną rolę na naszym weselu. Co prawda, aby mieć bar, nie trzeba od razu wynajmować barmana, specjalnego baru, czy tworzyć skomplikowanego menu z drinkami. Wystarczy trochę kreatywności i zwykły stół, a goście na pewno będą zadowoleni.

Fot. Pinterest

1. Skontaktuj się z salą weselną

Wbrew pozorom, jeden z ważniejszych punktów przy planowaniu baru. Ustalcie z salą weselną, czy możecie wnieść inny alkohol niż wódka i wino, czy udostępni wam ona odpowiedni do tego celu stół oraz szkło. Nie jest to takie oczywiste, bo często, gdy np. chcemy wynająć barmana z poza sali weselnej, możemy zostać obciążeni kosztami mycia lub wynajęcia szkła, które są nie małe, więc takie szczegóły musimy ustalić wcześniej.

2. Ustal drinki

Pamiętajcie ustalając menu z drinkami, że będą one tworzone przez samych gości, dlatego muszą być proste w przygotowniu. Dlatego powinny składać się z jak najmniejszej liczby elementów. Idealne do tego celu będzie np. Tequila Sunrise, Sex on the beach, Cuba libre, czy Margarita. Odradzałabym bardziej skomplikowane, czyli Mohito, czy Long Island Ice Tea.

3. Zaplanuj ilość alkoholu

W zależności od wybranych drinków, należy kupić alkohol. Niestety nie doradzę wam w tej kwestii, bo ilość spożytego alkoholu na moim weselu, nie pokrywała się z żadnymi logicznymi przelicznikami :) I obecnie jesteśmy w posiadaniu dużych ilości różnych alkoholi. Wy najlepiej znacie swoich gości i wiecie, czy np. preferują drinki z whisky, czy z rumem. Dobrym wyjściem z sytuacji jest zamawianie alkoholu w hurtowni, w której po weselu można zwrócić niewypity alkohol.

4. Wydrukuj menu z drinkami

Konieczne, przy aranżowaniu tzw. baru DIY jest stworzenie menu z drinkami z przepisami, na każdy z drinków. Pamiętajcie także, że drinki nie trzeba nazywać ich tradycyjnymi nazwami, możecie np. nazywać je swoimi imionami lub innymi określeniami. Menu z drinkami możecie wydrukować na swoim komputerze zgodnie z internetowymi szablonami lub skorzystać z usług firmy, która przygotowuje dla was ślubną papeterię.

5. Kup dodatki

Alkohol do baru to nie wszystko! Pamiętajcie o dodatkach takich jak kolorowe słomki, parasolki, mieszadełka, shakery, czy np. kostki lodu w różnych kształtach. Bar, w którym goście mogą sami przyrządzić sobie drinki, oprócz tego, że będzie użyteczny, może być atrakcją samą w sobie!

1 komentarz

  1. Powiem Ci żeże masz bardzo fajny blog. Twoje wpisy czyta się lekko przez co chyba tak często tu wracam. Pozdro

    OdpowiedzUsuń