Wesele w plenerze

Wesela w plenerze, mimo czasami niestabilnej pogody w Polsce, stają się coraz popularniejsze. Muszę przyznać, że gdy jakiś czas temu, wybierałam naszą salę weselną, bardzo intensywnie zastanawiałam się właśnie nad tym, czy nie zorganizować wesela w plenerze. W końcu pokonały mnie koszty wynajęcia namiotu weselnego (nie spodziewałam się, że są aż tak wysokie dopóki nie otrzymałam wyceny:), a także obawa przed złą pogodą. Nadal jednak uważam, że jeżeli ktoś ma na to pieniądze jest to super alternatywa dla tradycyjnej sali. 
No dobrze, ale o czym powinniśmy wiedzieć krok po kroku, organizując wesele w plenerze?

Fot. Photo by Photos by Lanty on Unsplash

1. Gdzie chcemy zorganizować wesele?

Organizując wesele w plenerze można powiedzieć, że nie mamy żadnych ograniczeń. Możemy wyprawić je w swoim ogrodzie, nad jeziorem, czy na łące, dosłownie czego dusza zapragnie:) Jedynym ograniczeniem może być teren ze zbyt dużym spadkiem. Oczywiście nie ma także przeszkód, aby zorganizować uroczystość przy sali weselnej np. obok zabytkowego dworku, który nie ma wystarczająco miejsca w środku, ale za to ma piękny ogród. Generalnie jestem zwolenniczką organizowania wesel plenerowych przy obiektach, ponieważ dzięki temu otrzymujemy zaplecze gastronomiczne i sanitarne i nie musimy wynajmować przenośnych toalet, czy cateringu. Jeżeli decydujemy się na wesele pod gołym niebem, pamiętajmy o planie B w razie złej pogody, w postaci hali namiotowej lub przeniesienia wesela do sali weselnej. Jako, że "działam" na terenie Warszawy, z tych okolic na wesele plenerowe polecam wam Pałac Zdunowo, Jaworowy Dwór, Ville Foksal, Pałac Zegrzyński, a w większej odległości od Warszawy - Pałac Żelechów i Pałac Domaniowski. Dobrą opcją jest także połączenie ślubu plenerowego z weselem w plenerze.

2. W namiocie, czy nie?

Oczywiście możemy wynająć meble, ustawić je na łące i w taki sposób zorganizować wesele. Jednak ze względu na niestabilną pogodę w Polsce, jak i komfort gości, upierała bym się jednak przy wynajęciu namiotu. I tak decydując się na namiot, powinniśmy skorzystać z profesjonalnej firmy, która zapewni odpowiedniej wielkości, bezpieczny namiot z atestami. Hale namiotowe mogą być wykonane z materiału PCV lub pleksi, z oknami lub całkowicie przezroczyste. Co więcej, oprócz hali należy wynająć parkiet taneczny, stoły i krzesła cateringowe, podłogę pokrytą wykładziną oraz klimatyzację lub promiennik grzewczy. Jako dodatkowe wyposażenie możemy zamówić przystrojenie dachu namiotu wysłoną ozdobną tzw galą, a także wynająć żyrandole. Nie można również zapomnieć o podeście dla zespołu lub DJ, oświetleniu, czy nagłośnieniu. Cena wynajmu hali namiotowej z wyposażeniem na około 110 osób to koszt 20.000-25.000 zł w zależności od firmy i wyposażenia dodatkowego. Pamiętajmy, że jest to cena za samą halę bez dekoracji i cateringu. 

3. Catering

Organizując wesele plenerowe, nie mamy w zestawie z halą namiotową cateringu. Musimy wynająć go z firmy zewnętrznej albo skorzystać z cateringu sali weselnej, jeżeli organizujemy wesele plenerowe obok niej. 

4. Dekoracje

Hale namiotową wolno nazywać białym płótnem, które można zagospodarować wedle upodobań i motywu przewodniego. W namiocie ze względu na jego neutralność, istnieje możliwość zaaranżowania dosłownie każdego motywu przewodniego i każdego pomysłu, jaki przyjdzie do głowy Młodej Parze. Nie jest to już możliwe we wszystkich salach weselnych, ponieważ z reguły mają one określony wystrój lub rozmiar, który uniemożliwia niektóre rozwiązania. Dobrym pomysłem jest także wykorzystanie dekoracji światłem.

5. Owady

Zmorą wesela w plenerze, mogą być owady, a uściślając komary i meszki. Nie chcemy przecież, aby goście zamiast dobrze się bawić cały czas odganiali komary. Dlatego też można zdecydować się na odkomarzanie terenu na dwa - trzy dni wcześniej, a także na ustawienie świec przeciw komarom przed halą namiotową (oczywiście nie w hali, ponieważ mają one duszący zapach).

6. Czy zatrudniać konsultanta ślubnego?

Wesele plenerowe to na pewno o wiele trudniejsza operacja logistyczna niż wesele w tradycyjnej sali weselnej. To też z reguły wesele wysokobudżetowe, dlatego też dobrym pomysłem będzie zatrudnienie kogoś, kto pomoże nam racjonalnie rozdysponować pieniądze. Wesele w namiocie wymaga również dobrej koordynacji, która rozpoczyna się na 3-4 dni przed dniem ślubu. Konsultant musi pogodzić ze sobą kilkunastu podwykonawców, a przede wszystkim nadzorować rozstawienie namiotu. Nie wyobrażam sobie Panny Młodej, która w dniu ślubu biega po namiocie i sprawdza, czy wszystko jest na swoim miejscu. Ale dla chcącego nic trudnego! Nie decydując się na konsultanta ślubnego, musimy wybrać profesjonalistów w pozostałych dziedzinach, przede wszystkim firma, od której wynajmujemy namiot weselny, musi stanąć na wysokości zadania.
Copyright © Szalona Panna Młoda , Blogger